18 Şubat 2015 Çarşamba

Birdman

           

   Inarritu'nun tam bir hayranı olduğum söylenemez ama kendilerini severim. Özellikle 21 Grams ve Amores Perros filmlerini de sevdiğimi söylemeden geçemiyeceğim. İşte filmi bunun bilincinde izledim. En sevdiğim iş olan oyuncuların oynadığı veya oynayacağı filmler arasında gezerken Edward Norton ismi altında gördüm ilk olarak filmi ve beklemeye koyuldum. Önce dayanamadım internetten izledim sonra ise tekrar gittim !f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivalinde izledim. İki izleyişimde de film kendine hayran bıraktı beni. Yerimde çakılı kaldım ve filmin sonu nasıl geldi anlayamadım bile. Buradan sonra okuyacağınız şeyler bir miktar spoiler içerebilir. Eğer izlemediyseniz buradan sonrasını okumayınız lütfen. 

    Film; alt metni, göndermeleri, kurgusu, çekim tekniği, oyunculukları ve dahasıyla çok iyi gerçekten. En azından film, beklentilerimin çok da üzerindeydi. Michael Keaton filmde kendini oynuyor resmen. Geçmişinde Batman dışında ele dokunur bir film olmayan Keaton'ın Batman'i bu sefer karşımıza Birdman olarak çıkıyor. Süper kahraman filmlerine de eleştiri niteliği taşımaktadır film. Filmin finali Fight Club'a gönderme gibi dururken, Edward Norton ise Tyler Durden'i canlandırmakta adeta. Naomi Watts ise Mulholland Dr.'a devam ediyor gibi. 


    Filmin tek plan gibi çekimi muazzam gerçekten de. Kameranın sadece 1-2 kere kapanıyor oluşu mükemmel. Edward Norton ve Michael Keaton filmde üst seviye oyunculuk izletiyorlar bizlere. Edward Norton'ın kendini böyle göstereceği daha çok filmde oynaması en büyük arzum zaten. Filmin oscar 2015 ödüllerinde en iyi film, en iyi yardımcı erkek oyuncu, en iyi görüntü yönetmeni ödüllerini kimseye bırakmayacağını arzuluyorum. Alacak demesemde en azından bunu arzuluyorum.

    Son olarak Michael Keaton'ın Times Meydanında çıplak dolaştığı sahne bizzat Times Meydanında tüm insanların içinde 4 seferde çekilmiş. Tek korkuları ise insanların kameraya bakmalarıymış.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder